Jag började som konstnärlig sökare inom andlighet, men i dag vet jag att svar på mina frågor finns inom mig själv

Igår gick jag i funderingar kring skrattet och kanske det till och med skulle kunna finnas någon skratt kurs på Google vid sökning! Idag behövdes det dock inte längre för plötsligt började jag skratta åt mina egna dumheter. Till exempel som när jag skulle rengöra i toalettstolen – då gick borsten plötsligt sönder och jag stod där i min rådlöshet med bara ett skaft i handen. Vad annat är att göra än att börja skratta!

När maken senare är hemkommen från jobbet bjuder jag på gratinerade brysselkål med hasselnötter. Han konstaterar att -‘ja, det är bra att bli av med gamla rester’. -‘De var väldigt fina under det yttersta fula skalet och dom är köpta på Paradiset!’ genmälde jag. Ja, för det finns en ekobutik som heter så.

Vi hade roligt där vi satt och skrattet var allestädes närvarande. Jag fortsatte och berättade om den fruktansvärda odören som blev kvar överallt efter att slamtömnings bilen varit här och gjort sitt idag. Min berättelse kring rengöringsproceduren med hjälp av salvia rökelse blev såklart en utlösande fnitter-faktor. Han är ju inte så bevandrad inom sådant!

Apropå den väldigt stränga kylan som för närvarande råder i vårt utomhusklimat så är det helt otroligt bra med vedspisen som står i köket. Just nu går det inte att ha någon tröja på sig för jag har eldat i denna fantastiska tingest hela dagen. När det för andra dagen i rad var endast 16 grader varmt i köket på morgonen bestämde jag mig för att tända ny ved i spisen. Det fanns endast 2 (två) styck tändstickor kvar så det gällde verkligen att hålla elden igång hela dagen.  Eftersom vi bor på landet är det lite svårt för mig som inte äger en bil att bara sådär, komma iväg och köpa tändstickor. Men jag lyckades och efter gratineringen av brysselkålen, i den vanliga ugnen, visade inomhustermometern på hela 24 grader varmt.

Ja, det är härligt att veta att man lever och att det dessutom är roligt är ännu roligare. Det glöder endast därinne i spisen nu, men det är fortfarande väldigt varmt och gott. Här är en skön plats att vara på.

‘Våga vara glad ~ Ha roligt ~ Skratta’ -OkändSkrattetl

 

Kommentera

Etikettmoln

