Jag började som konstnärlig sökare inom andlighet, men i dag vet jag att svar på mina frågor finns inom mig själv

Dag 1 på nya året

2016_01_01Idag startar jag på den första blanka sidan av en 365-sidig oskriven ”bok” vilken i sig kommer att bestå av mina egna handlingar, tankar och ord. Min intention är att göra var och en av alla kommande dagar framöver så bra och positiva som möjligt så att år 2016 blir ett kärt och minnesvärt kapitel att sedan, så småningom lägga till handlingarna.

Jag vaknade ganska tidigt i morse och kände mig överraskande glad efter uppvaknandet ur en märklig dröm. Det var en sådan där dröm, där allt möjligt kan hända som rör sig över det vardagliga medvetandets dimensioner och dess begränsningar.  Där befann jag mig på en sällsynt plats tillsammans med en god vän, Elizabeth från Toronto och den världsberömde DrömHealern från Vancouver .  Vi gjorde spännande och positiva saker tillsammans som gick i glädjefullhetens tecken och sorger och bekymmer var som bortblåsta från sinne, kropp och själ.

Så på mitt första oskrivna blad går det inte att vara annat än glad och tacksam över livets förunderligheter. Och eftersom det ena leder till det andra gjorde jag sedan slag i saken och gjorde en liten förändring av det mer praktiska slaget där min hemsida och dess sidhuvud fick bli föremål för lite uppfriskande förnyelse.

Med tanke på mina ringa kunskaper inom webmasteri är jag glad att jag till sist på egen hand klarade av detta praktiska lilla konststycke. Förvisso har jag en dotter på besök som är kunnig inom området men ~ ‘Bra tös reder sig själv’.

‘Lev i sanning med dig själv och stora sanningar kommer att uppdagas för dig’. – Carina Solöga

Kommentera

Etikettmoln

