Jag började som konstnärlig sökare inom andlighet, men i dag vet jag att svar på mina frågor finns inom mig själv

 

CarinaEhlersArt & LivsKraftsorientering

Mitt hjärta bankar lite extra för all världens konstnärer. Det handlar oftast om hårt arbetande människor som jobbar i det tysta, och inte heller är det jul2015totalt friktionsfritt. Tyvärr upplever nog många konkurrensen som så överväldigande att man ger upp sin konstnärliga bana – trots att det kanske varit den största livspassionen. Jag känner till flera riktigt talangfulla konstnärer som tappat gnistan när den där lilla extra bekräftelsen i form av uppmuntran har uteblivit. Inte heller att förglömma är den ekonomiska faktorn, vilken i sammanhanget – mycket tragiskt – kan utgöra en risk till att vår värld kan gå miste om något storslaget avseende konstnärlig tillblivelse.  Självklart gäller det alla former av kulturarbete, men bildkonstnärer i synnerhet har det nog lite extra tufft.

Låt oss måna om glädjen och passionen, så att den överväger svårigheterna på vår väg mot skapande. Låt oss, nu i juletider liksom andra dagar, måna om varandra – ge kärlek och uppskattning så att vi ids fortsätta följa vår unika väg, även när den känns svår.

HärBorJag

Jag hämtar kraft från mitt bo och mina nära kära under julens dagar, kraft som jag kan ge tillbaka i form av det jag skapar. I en rogivande atmosfär kan jag leva, skratta, kontemplera, arbeta, älska och till sist dö. Fast dit är det många år än! Nu är det livslust som gäller.

Livet här ute på landet kan jag för allt i världen inte leva utan, men ibland så måste man bege sig ut i världen lite också. Under det senaste året har det hänt en hel del, både här i min privata sfär och också inom mitt mer professionella område. Det ger mig naturligtvis mycket positiv energi att ha fått utmärkelser för mitt konstnärliga arbete, till exempel titeln ‘Internationell konstnär’. Det är en stor glädje och förmån att få syssla med något som man brinner för och skapar rum för nytt skapande.

Min önskan och förhoppning inför det nya året är att vi människor börjar samarbeta med och stötta varandra istället för att konkurrera mot varandra. Det skulle ge oss alla så mycket mer av glädje. Och säkerligen också framgång. För framgången kommer ur glädjen av det man gör.

God jul och ett Gott nytt År

Merry Christmas and a Happy New Year

 

Kommentera

Etikettmoln

