Jag började som konstnärlig sökare inom andlighet, men i dag vet jag att svar på mina frågor finns inom mig själv

Keramikram
Apropå paranormala fenomen så inträffade ytterligare något intressant igår som jag känner för att dryfta i bloggen.

Solen sken från den mest klarblåa himmel och det friskt blåsiga vädret till trots blev det många timmars vistelse ute i vår sommargröna natur. För att undslippa den värsta hettan vid hemkomst lät jag några fönster vara öppna lite på glänt lite här och var i lägenheten. I min ateljé, vars fönster vetter åt olika väderstreck, har jag en del av min konst hängandes på väggarna. Bland annat en gammal blyertsteckning som jag för länge sedan ramat in med en egentillverkad keramikram.

Väl tillbaka framåt kvällningen upptäckte jag att just denna keramikram, med två ganska tunna keramikfjärilar, hade lossnat från bilden och ramlat ner på golvet. Jag förmodar att det var någon form av tvärdrag, i kombination med värmen, som fått ramen att ge vika för det starka silikon-limmet.

Den mycket ömtåliga lergodslera-ramen låg upp-och-ner och hade – döm om min förvåning – klarat ett fritt fall på 1,40 meter. Utan minsta skråma. Inte ens glaset, som är fastsatt med keramiken, hade gått sönder.

Hur kan något sådant här ske? Inte en endaste levande varelse fanns i lägenheten när detta, för mig, fysiskt omöjliga fenomen inträffade. Något eller någon osynlig hjälpare hade med kärleksfull hand ombesörjt keramikramens fortlevnad.
Ett vittne till denna händelse har jag i form av min man som i grunden är en skeptisk teknolog.

Jag känner verkligen en stor ödmjukhet och tacksamhet inför den verklighet jag får ta del av.

Kommentera

Etikettmoln

