Jag började som konstnärlig sökare inom andlighet, men i dag vet jag att svar på mina frågor finns inom mig själv

EveningSound FörmFör flera år sedan kom jag att införskaffa ovan nämnda bok, men dess innehåll fastnade inte riktigt så som jag i dags dato förstår att jag innerst inne hade hoppats på. Med sitt lilla format och inte alls så många sidor att läsa, är boken till sitt yttre ganska så anspråkslös. Dock när man kommer till dess innehåll, är den oändligt rik med allt som tänkas kan för att få tillgång till fantastiska verktyg att använda sig av i vardagen så att livet blir mer lättsamt och glädjefyllt. Till godo både för en själv och för alla andra i ens omgivning. Trots att jag läste igenom boken just efter inköpstillfället förstår jag idag, att då ett antal år tillbaka i tiden, var jag inte redo att ta till mig all denna otroliga och välgörande kunskap. Nu, efter att jag ånyo återfann den lilla klenoden i bokhyllan, står det helt klart att jag då inte var mogen att följa och tillämpa dess budskap så som jag faktiskt vågar mig påstå att jag är idag. Självklart är det inte gjort i en handvändning att lägga bokens hela innehåll på minnet, för att i nästa skede tillämpa och i slutänden få ett perfekt och lyckligt liv. Nej så lätt är det inte. Man får ha disciplin och en hel del tålamod med sig själv för att fullt ut dra nytta av dess innehåll.

Livets 7 andliga lagar kan lämligast läras in och sedan tillämpas under veckans 7 dagar och i boken står det att man kan börja på söndag. För egen del har det snart gått två veckor sedan jag satte igång och det har redan hjälpt mig en hel del i mina vardagliga sysslor och i mina mer stilla stunder. För varje dag som gick under den första veckan gjorde jag en liten förberedelse inför nästkommande dag med att skriva ner vad den följande dagen skulle komma att handla om och hur jag skulle förhålla mig till detta. En lag för vardera dag. Nu har lördagen i vecka två snart nått sitt slut och jag känner att Lag 7 alltmer börjar sjunka in i mitt medvetande. Lite kortfattat ser du här under vad denna säger:

Lag 7, Lördag – Lagen om dharma, eller livets syfte

  • Idag ska jag ge kärleksfull näring till den blivande gud eller gudinna som ligger djupt inne i min själ.
  • Jag ska ge uppmärksamhet till den ande inom mig som ger liv åt både kropp och mitt sinne.
  • Jag ska uppväcka denna stillhet i mitt eget hjärta.
  • Jag ska inom mig bära medvetandet om det tidlösa, eviga Varandet mitt i upplevelsen av det tidsbundna.

Och så har jag, just för denna dag och denna lag gjort en lista över mina unika talanger och utifrån detta i ett senare skede fråga mig själv – varje dag – ”Hur kan jag tjäna andra?” och ”Hur kan jag hjälpa till?. Svaren på dessa frågor ger mig möjlighet att hjälpa och tjäna mina medmänniskor med kärlek. Medmänsklig kärlek.

Kommentarer till: "”LIVETS 7 ANDLIGA LAGAR” av Deepak Chopra – En väg för ett gladare liv" (4)

  1. […] The Rationalist Deepak Chopra”LIVETS 7 ANDLIGA LAGAR” av Deepak Chopra – En väg för ett gladare liv […]

  2. Whats Taking place i am new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively helpful and it has helped me out loads. I hope to contribute & help other users like its aided me. Great job.

  3. Då är vi två…. 🙂
    Boken använde jag för ett antal år sedan för att sen hamna på hyllan men sen några månader tillbaka blivit aktiv igen
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

Kommentera

Etikettmoln

