Jag började som konstnärlig sökare inom andlighet, men i dag vet jag att svar på mina frågor finns inom mig själv

Så mycket människor jag har mött på min väg genom livet. Vägen genom livet som kan liknas vid en seglats. Trots att jag har rattat min båt på egen hand har jag ändå påverkats och berörts på så många olika sätt av alla dessa jag mött.

Glada och uppsluppna stunder i goda vänners lag, likväl som glädjen som har berört på djupare plan så att tårar fallit för att det har varit så innerligen vackert. Ja, detta fantastiska har jag fått erfara och min önskan är att detta vore det allenast rådande för alla och envar i ett endaste och allerstädes flöde av Varat i harmoni, kärlek, lugn och balans.

Ännu så länge har vi inte kommit dithän därför att detta att komma till ett högre medvetandetillstånd tarvar sin tid och plats för försoning med den länk som en gång bröts till den Gudomliga källan som vi alla är förbundna med.

Nå, alla dessa möten med människor, vad har de då gjort? Jo, utöver all glädje och medkänsla har jag naturligtvis inte kunnat ungå de beskuggade fälten av vrede, sorg, svartsjuka, skuld och skam. Men för att göra en lång historia kort, kan jag säga att om jag till exempel skulle återuppleva någon specifik episod som Då gjorde mig vansinnigt arg så skulle jag Nu ha reagerat helt annorlunda.

Livet handlar verkligen om lärande och inte att spela offer, och de hinder och utmaningar vi möter på våra livs seglatser måste mötas för att övervinnas. Det är viktigt så att ett läkande kan äga rum och därav drar vi lärdom och kunskap.

”Medkänsla är din smärta i mitt hjärta.” – Okänd

Kommentera

Etikettmoln

